Op zaterdag 24 februari vond een primeur plaats: in zwembad AquaRijn vond de eerste editie van het NK Studenten plaats. Maar liefst 340 zwemmers van 26 verschillende (studenten)zwemverenigingen waren van de partij om de strijd voor de titel Nederlands Studenten Kampioen aan te gaan!

Het bloedfanatieke van de studentencompetitie was bij sommige races nog steeds zichtbaar. Bij de eerste estafette over 4x50m wisselslag mix resulteerde dit in een Stichting NSZK record voor SPONS. Tijdens de wedstrijd was plaats voor zwemmers van alle niveau’s: van beginnende studentenzwemmers tot gevorderden, op dit podium mag iedereen zijn baantje zwemmen en wordt voor iedereen even hard gejuicht!

Alle medaillewinnaars zijn met Swimba op de foto geweest, een enkeling mocht zelfs een knuffel ontvangen van de KNZB mascotte. Na afloop van de wedstrijd stond er voor iedereen – zwemmers, juryleden en speaker – een heerlijk bordje chinees klaar zodat er gezellig nagepraat kon worden. Toen iedereen zijn buikje rond gegeten had zijn de studenten afgereisd naar Leiden om daar nog tot in de late uurtjes te feesten. Met als thema “Spring is in the air” waren vele insecten, bloemetjes en bijtjes te bewonderen.

Ook enthousiast geworden na dit verhaal? Probeer een keer en training uit bij een studentenzwemvereniging (ga naar www.stichtingnszk.nl voor een overzicht van de verschillende verenigingen) en blokkeer 23 februari 2019 vast in je agenda; dan vindt de tweede editie van het NK Studenten plaats in Rotterdam!

Klik hier voor de uitslag: NK studentenzwemmen Leiden-AquaRijn uitslagen (1)

Klik hier voor de medaillespiegel: Medaille statistiek