Met het naderen van het einde van het collegejaar stond afgelopen weekend voor de studentenzwemmers de afsluitende ronde van de studentenzwemcompetitie op het programma. Na een, voor sommigen, lange reis naar Maastricht keken de bestuursleden van alle verenigingen terug op een mooi jaar onder het genot van een lekker diner. Hierna ging de muziek aan en werd er al flink gedanst tijdens de druk bezochte preborrel.

Zaterdagmiddag klonk in het Geusseltbad (25m) het startschot voor de wedstrijd. De heren mochten het spits afbijten met de estafette over 4x50m wisselslag. De Amsterdamse ploeg mocht deze eerste estafette op haar naam schrijven. De dames doken daarna het water in voor de 4×100 wisselslag. Het team van De Golfbreker lag vanaf de start op kop en wist deze voorsprong steeds verder uit te breiden. Met een mooie tijd van 4.27.60 zwommen zij een nieuw Stichting NSZK record!

Op de individuele afstanden werd er goed aangemoedigd en er klonk telkens gejuich voor de winnaars van verschillende verenigingen. Elise Pennings van Nayade verbeterde op de 50m vrije slag haar eigen Stichting NSZK record met twee tienden tot 25.90. Ditmaal stond ook de 200m vlinderslag op het programma, een afstand voor de echte bikkels. Alle deelnemers werden flink aangemoedigd tot de laatste paar zware slagen en het hele zwembad leefde met de zwemmers mee. Mooi dat er zo veel verbondenheid is tussen de verschillende verenigingen.

Als afsluitende estafette werd de 8×50 vrij gemengd gezwommen. In een spannende race waarin De Golfbrekers uit Groningen de leiding hadden kwam SPONS steeds een stukje dichterbij maar kon de titel niet afdwingen. Vanuit de hoek in het zwembad waar de Groningers zaten klonk direct na het aantikken het clublied, waarna andere verenigingen volgden. Een mooi slot van het studentenzwemseizoen 2017-2018.

Na de wedstrijd kon iedereen in het café bij het zwembad aanschuiven aan een lekker bord pasta. Hierna verplaatsten alle zwemmers zich naar studentenvereniging SV Koko waar een heuse biercantus gehouden werd. Met het thema musical, waarin iedere vereniging een eigen musical had toegewezen kon het niet anders dan dat er uit volle borst werd meegezongen met de bekende songteksten van High School Musical, The Lion King en Grease. De sfeer zat er goed in en bij het feest werd flink gedanst.

Om half 1 werd het muisstil rondom het podium zodat niemand iets kon missen van de bekendmaking. Het team van De Golfbreker was in Maastricht, en over dit hele seizoen met kop en schouders de beste en mag zich een jaar lang de snelste studentenzwemvereniging van Nederland noemen. Gefeliciteerd! Hierna werd flink doorgefeest tot in de late uurtjes. Voor de hele uitslag van de ronde en het totaaloverzicht zie hieronder.

M.S.Z.V. Tiburón, bedankt voor de gelikte organisatie van het weekend! Op 20 oktober gaat seizoen 2018-2019 van start met het eerste NSZK in Nijmegen. Tot dan!

De individuele uitslag kan gevonden worden door hier te klikken.

Uitslag vierde competitieronde

1. G.S.Z.V. De Golfbreker 1154,20