Het zwemprogramma van seizoen 2018-2019 is hieronder te downloaden.

Zwemprogramma 2018-2019

Bepalingen

Op een aantal punten wijkt de NSZK-regelgeving af van de KNZB-regelgeving. Het gaat om de volgende punten:

1. In de KNZB-competitie mogen deelnemers altijd vervangen worden. Bij NSZK’s geldt dit alleen voor estafettezwemmers, individuele zwemmers mogen niet vervangen worden. (HR artikel 3.12) Dit ter ontlasting van de jury, die in het verleden bijzonder veel stress beleefde aan alle wijzigingen in het programma.
  2. De puntentelling bij het NSZK wijkt af van die bij de reguliere KNZB-competitie. Zie voor een toelichting de tussen- en eindstand op deze website.
  3. Bij NSZK’s hoeven deelnemers niet perse een startnummer te bezitten. Hiervoor vraagt Stichting NSZK jaarlijks dispensatie aan bij de KNZB. Startvergunningshouders kunnen zich wél met hun startnummer inschrijven, gezwommen tijden tellen in het officiële circuit dan ook mee.
  4. Bij het NSZK kunnen deelnemers maar op maximaal 2 individuele afstanden worden ingezet. Deze regel is er omdat het studentenzwemmen jaarlijks groter wordt en de wedstrijden daarmee steeds langer worden.